E-platby TatraPay, SporoPay, e Platby VUB
Popis funkcie:
Zákazník je z e-shopu presmerovaný na platobný portál banky, kde má vedený bankový účet. Tu zadá svoje meno a heslo a pozíciu z Grid karty. Predvolené sú už údaje o platbe ( suma, VS, číslo účtu predávajúceho...). Najviac v SR je používané TatraPay a SporoPay.
Postup zriadenia e-platieb na Vašej web stránke:
1. podpísanie zmlúv o jednotlivých službách s bankami ( v prípade SLSP je to služba SporoPay Offline). Banka vyžaduje vedenie podnikateľského účtu v tej ktorej banke.
2. Každá banka Vám vydá podklady k implementácii a údaje ako napr:
MID, KEY (TatraBanka), ID číslo predajne a bezpečnostný kľúč (VUB)... každá banka to má pomenované inak.
3. Keď budete mať uvedené podklady, prejdite k implementácii platobného systému do Vášho e-shopu.
Návod na aktiváciu platobných brán:
- TatraPay
- SporoPay
- e-platby VÚB
- !Dôležité:previazanie aktívnej platobnej brány s platbou v objednávkovom formulári!
Implementácia TatraPay
1.V NASTAVENIA / PLATOBNÉ BRÁNY vyberte TATRA - INTERNET BANKING.
Zakliknite políčko AKTÍVNE a vyplňte ID obchodníka a prístupový kľúč. Tieto údaje Vám poskytla banka.
Kliknite vpravo dolu na ULOŽIŤ.
2. Zažiadajte banku o testovaciu platbu. Test prebieha na strane banky. Stačí e-mailom poslať žiadosť na tpay@tatrabanka.sk o otestovanie s odkazom na web a doplniť odkaz na testovací produkt.
3. Po úspešnom otestovaní banka posiela informačný e-mail. Ak budete využívať i službu CardPay, táto je spustená približne o 3 dni neskôr. Prístupové údaje sú rovnaké pre TatraPay i CardPay. I v nastavení INTEO sú tieto údaje spoločné. Nedajú sa nastaviť dva rôzne účty!
Notifikácie o výsledku platby - REM a RSMS
Pre parametre REM (Emailová adresa pre zaslanie notifikácie obchodníkovi o výsledku platby vo forme e-mailu.) a RSMS (Telefónne číslo pre zaslanie notifikácie obchodníkovi o výsledku platby vo forme SMS.) platí:
- REM - je nastavený, notifikácie chodia na e-mail, ktorý máte v NASTAVENIA / E-MAILY A SMS / PRÍJEMCOVIA nastavený na príjímanie správ
- RSMS - nie je nastavený, SMS notifikácie nechodia
Implementácia SporoPay
1. V NASTAVENIA / PLATOBNÉ BRÁNY vyberte SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA - SPOROPAY
Zakliknite políčko AKTÍVNE. Musíte vyplniť údaje, ktoré Vám poslala banka ( t.j. bankový účet aj s kódom banky ( napr. 123456789/0900 ) a prístupový kľúč ).
Ak kliknete vpravo dolu na ULOŽIŤ ale zadané údaje sa neuložia (políčka zostanú prázdne), znamená to, že došlo k chybe.
Prosím overte, či :
- ste zadali správny prístupový kľúč (mal by mať 22 znakov),
- nemáte na konci reťazca medzeru, ktorú systém započíta ako ďalší znak.
V prípade, že problém s uložením implementačných údajov stále pretrváva, kontaktujte nás.
Ak využívate Sporopay online - zakliknite políčko SPOROPAY - ONLINE, ak využívate Sporopay offline, nechajte políčko prázdne.
2. Nasleduje test platby. Vytvorte si testovací produkt s cenou 0.01 €. URL adresu tohto produktu pošlite na e-mail banky - sporopay@slsp.sk alebo kontaktnej osobe, ktorú máte uvedenú v zmluve a požiadajte o vykonanie testovacej platby.
!Nezabudnite si ešte pred testom aktivovať platobnú možnosť Sporopay v sekcii NASTAVENIA/OBJEDNÁVKY/PLATBY podľa návodu nižšie.!
3. Ak testovacia platba prebehne v poriadku, banka aktivuje ostrú prevádzku platobnej brány.
Implementácia e-platby VÚB
1. V NASTAVENIA / PLATOBNÉ BRÁNY vyberte VÚB
Zakliknite políčko AKTÍVNE a vyplňte ID obchodníka a prístupový kľúč. Tieto údaje Vám poskytla banka. Režim ponechajte TESTOVACÍ.
Kliknite vpravo dolu na ULOŽIŤ.
2. Testovanie funkčnosti platobnej brány. Na e-mail e_platby@vub.sk pošlite žiadosť o otestovanie s odkazom na testovací produkt. TIP: na testovanie môžete vytvoriť testovací produkt s cenou 0,01 eur.
3. Banka pošle výsledok testovania a potvrdí úspešnosť nastavenia e-platby.
4. Do banky je potrebné poslať logo e-shopu a dátum, od kedy bude spustená ostrá prevádzka. Logo má mať formát .gif a veľkosť 300x50 px. Logo bude umiestnené na stránke VÚB Banky v zozname obchodníkov.
5. Následne Vám banka pošle email, v ktorom potvrdzuje prepnutie do ostrej prevádzky.
6. NEZABUDNITE potom prepnúť v administrácii INTEO režim platby na OSTRÝ.
Nastavenie možnosti platby platobnými bránami
Ak je platobná brána na INTEO aktívna a funkčná, musíte ešte nastaviť jej previazanie na platbu.
V NASTAVENIA / OBJEDNÁVKY / PLATBY. Vytvorte novú platbu, ktorá bude niesť názov platobnej brány (napr. Paypal, TrustPay).
Zvoľte menu a cenu za platbu podľa vlastného uváženia. Dôležité je, aby ste v riadku PLATOBNÁ BRÁNA vybrali systém, na ktorý sa bude táto platba viazať.
Novú platbu uložte.
Táto možnosť platby bude po uložení dostupná pre Vašich klientov v objednávkovom formulári.
Upozornenie k jednotlivým bankám:
- napr. TatraBanka zvykne do zmluvy zahrnúť klauzulu o finančných pokutách, ak kontaktujete ich banku ako druhú, tretiu.... (že najskôr kontaktujete SLSP a UniCredit Bank).
Skúste sa s nimi dohodnúť aby túto klauzulu vypustili zo zmluvy, resp. aj tak kontaktujte Tatrabanku ako prvú.
- ak Vám banky nebudú reagovať, je potrebné im byť na očiach, chodiť na pobočku za kontaktnou osobou, telefonovať im... niektoré banky napr. VUB alebo SLSP sú neflexibilné a kým vydajú podklady trvá to aj 2-3 týždne. TatraBanka je rýchlejšia.