Google Analytics Enhanced ecommerce

Aby ste mohli lepšie sledovať a pochopiť nákupné správanie zákazníkov svojho e-shopu, aktivujte si Enhanced ecommerce (EEC). Vďaka EEC získate prístup k transakciám a ľahko zistíte, ktoré produktové stránky si zákazníci prezerali a ako postupovali v procese platby. 

Ďalšou výhodou EEC je segmentovanie podľa rôznych kritérií – napr. nedokončený košík, opustený košík v konkrétnom kroku a pod.

Ako implementovať Enhanced ecommerce do e-shopu od INTEO.sk?

Momentálne ešte pracujeme na možnosti prepojenia cez Google Tag Manager. Táto možnosť, spolu s Google Analytics 4 bude dopracovaná dodatočne.

Zatiaľ teda môžete využiť Google Analytics Universal.

1. Nastavenie v administrácii e-shopu

Prihláste sa do administrácie svojho e-shopu a v sekcii Nastavenia > Google Analytics zakliknite checkbox na posielanie dát do EEC:

ako aktivovať export dát z e-shopu doEnhanced ecommerce

2. Nastavenie v rámci Google Analytics

aktivácia EEC v Google Analytics

Podľa screenshotu aktivujte Enable Enhanced Ecommerce Reporting:

Enhanced ecommerce nastavenie v Google Analytics

Ak používate Súhrn objednávky pred odoslaním, pomenujte aj Checkout krokov.

Čo sa trackuje

Trackujú sa všetky premenné nákupného procesu v ecommerce záložke, netrackujú sa coupons a promotions.

Nákupný proces pozostáva z nasledovných krokov:

1. produkt je zobrazený v produktovom zozname (product list),
2. produkt je zobrazený v detaile produktu (product detail),
3. produkt je vložený do košíka (add_to_cart), prípadne ďalšie akcie v košíku (remove_from_cart, úpravy množstva produktov v košíku = add / remove nejakého počtu daného produktu),
4. objednávkové kroky (objednávkový formulár, súhrn pred objednaním),
5. nákup (= súhrn po objednaní),
6. ak je povolené Storno objednávky, pošle sa aj refund (na klik v detaile objednávky na storno). 

Varianty v EEC

Exportuje sa vždy prvý variant v zozname (resp. prvý variant v kombinácii) pre daný produkt. Preto, ak chcete trackovať jednotlivé fázy nákupného procesu, je potrebné dať cenový variant na prvé miesto. Text variantu vyzerá nasledovne "Meno: hodnota", aby bolo jasné, keď má produkt napr. 2 farby vo variantoch.

Produktové zoznamy

Fungujú v Enhanced ecommerce za predpokladu, že produkt je v nejakom zozname. Ak produkt nemá vyplnený zoznam, tak napíše "(not set)". Toto môže nastať v prípade, kedy medzi jednotlivými akciami uplynie dlhší čas a tým sa zruší session pre Analytics. Pri bežnom používaní ale takýto scenár nenastáva.

Produktové zoznamy v Enhanced ecommerce sú nadefinované nasledovne:

  • u kategórií sa používa názov kategórie
  • podobne pre jednotlivé bloky, ak majú názov, použije sa ten,
  • inak sa použije zoznam s názvom príslušného bloku, napr. "Bloky: Najnovšie produkty".

Okrem toho sú v systéme špeciálne zoznamy, konkrétne "Alternatívne produkty" a "Výsledky vyhľadávania", ktoré vám pomôžu lepšie zistiť, odkiaľ pochádzajú kliknutia na produkty.

 

Upozornenie:

Ak máte upravenú šablónu e-shopu na mieru a chcete využívať Google Analytics Enhanced ecommerce, kontaktujte nás.