Miera odchodov (Bounce Rate)

Čo znamená miera odchodov - Bounce Rate?

Návštevník prišiel na Váš web a to, čo videl, ho neuspokojilo a okamžite odišiel. Návštevík na nič neklikol, stránky opustil okamžite.

Ak zaplatíte 1000 € za PPC reklamu, z ktorej Vám príde 3000 návštev, pri Bounce rate 60% Vám na web stránke zostane len 40% návštevníkov, takže reálne ste mali len 1200 "užitočných" návštev.

prikladZoraďte si zoznam podstránok od najvyššieho % miery odchodov a upravte podstránky s najväčšou mierou odchodov tak, aby z nej návštevníci okamžite neodchádzali.

Treba sa lepšie zamyslieť, prečo z danej podstránky hneď ľudia odchádzajú - nenašli na podstránke to, čo hľadali?

Prichádzajú na danú podstránku návštevy zo špecifickej reklamnej kampane, netreba ich smerovať na inú podstránku? 

Je vôbec daná podstránka funkčná?

 

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Miera odchodov?

Štandardné prehľady - Obsah - Obsah stránky - Všetky stránky - odporúčame selectovať stránky s najväčšou návštevnosťou cez "upraviť" - Zhrnutie: Vstupy - Väčšie než a zadajte počet návštev podľa odhadu, aby sa Vám vyselektovali najnavštevovanejšie stránky:

Miera odchodov


tip POZOR!!! Nesledujte Mieru odchodov z celého webu, ale Mieru odchodov z jednotlivých podstránok.

Celkovú hodnotu Miery odchodov Vám môžu kaziť 1-2 navštevované podstránky. Napr. prístupy z reklamnej kampane majú zvyčajne vysoký bounce rate, naopak prístupy z prirodzených výsledkov vyhľadávania majú nízky bounce rate.
Je dôležité sledovať titulnú stránku, po kliku na / vidíte Mieru odchodov titulnej stránky:
Miera odchodov titulnej stránky