Uvádzajte kľúčové slová v textoch a obrázkoch

Pomocný titulok alebo alternatívny popisok (tag) slúži pre vyhľadávače. Google nevie prečítať samotný obrázok, ale prečíta alternatívny text k obrázku.

Popisky k obrázkom vníma Google ako dôležité kľúčové slová, určite popisky k obrázkom vypĺňajte a píšte do nich dôležité kľúčové slová!

Popisky k obrázkom môžete zadávať aj s diakritikou.

tipPoužívajte v samotných textoch na stránke dostatok kľúčových slov:

  • Pri každej stránke sa zamerajte na 2-3 kľúčové slová, ktoré opakujte. Nemá zmysel optimalizovať stránku na 10 pojmov, radšej na 2-3. Ak predávate "pneumatiky a disky" tak na titulnej stránke v texte uvádzajte najmä všeobecné pojmy ako "pneumatiky, pneumatika, disk, disky, ... ", na inej podstránke uvádzajte "pneumatiky, pneumatika, osobné pneumatiky, osobná pneumatika, úžitkové pneumatiky, úžitková pneumatika, off-road pneumatiky..." a na ďalšej podstránke uvádzajte "disk, disky, hliníkové disky, hliníkový disk, plechové disky, ..."
  • V názve produktu napíšte, o čo ide, ak predávate stolík s názvom MAŤO, nadpis produktu by mal byť "MAŤO - jedálenský stôl". Názvy produktov a krátky popis sa generujú aj do porovnávačov tovaru ako je www.MojeObchody.sk, www.Tovar.sk, čiže práve podľa nich budú Vaše produkty vyhľadateľné.
  • Ak pridávate obrázok cez Textový editor - záložka Obrázky, dajte pozor, aby názov súboru obrázku nebol " obrazok-239.jpg", ale aby mal intuitívny názov "zimne-pneumatiky.jpg".
    Názov súboru sa automaticky vyplní ako Alternatívny text a Google ho bude vnímať dôležitejšie ako iný text.
  • Vo fotogalérii k produktom vypĺňajte názvy k obrázkom. Google vníma názvy obrázkov oveľa hodnotnejšie ako ostatný text.

 

prikladPríklady pre zahustenie kľúčových slov: 

  • Ak predávate invalidné vozíky, treba na titulke uviesť aspoň 8x slovo invalidný vozík v rôznych obmenách, vyskloňované. Takisto aj podkategórie obchodu – napr. Elektrické invalidné vozíky, či repasované invalidné vozíky, zahustíte podobným štýlom.
  • Vytvorte si linkovaný text, ktorý obsahuje toto kľúčové slovo. Linkujte napr. hlavné podkategórie obchodu. Návod na vytváranie hyperliniek nájdete TU.
  • Pamätajte: Kratší a výstižný text je niekedy viac, ako dlhý text. Na titulke stači text na 20 riadkov, aby bol prehľadne členený. Zbytočne nepoužívajte farebný text. Pôsobí to neprofesionálne, navyše to generuje balast ( XHTML kód webu sa stava dlhším pre Google).

 

Vypĺňanie alternatívneho popisku na INTEO v Textovom editore:

alternatívny popis

 

Vypĺňanie alternatívneho popisu vo Fotogalérii:

alternatívny text fotogaléria

 

Alternatívny popis k obrázku vo FAQ:

popis obrázku vo FAQ