Voľte správne kľúčové slová

ako zistiť správne kľúčové slováAko zistiť, ktoré kľúčové slová vám privedú nových návštevníkov webu a zákazníkov?

kľúčové slová pre vaše podnikanieOkrem rôznych online nástrojov potrebujete poznať aj to, ako ľudia hľadajú výrobky, služby alebo informácie, ktoré ponúkate, uľahčiť im cestu k vám a byť tam skôr ako konkurencia.

Takže, pekne po poriadku:

  1. Voľte správne kľúčové slová
  2. Zistite kvalitu kľúčového slova
  3. Nájdite kľúčové slová pre svoj web/e-shop

Vytvorenie zoznamu kľúčových slov je jedným z prvých a najdôležitejších krokov v každej optimalizácii pre vyhľadávače.

Znie to celkom jednoducho však? Identifikovať výrazy, ktoré ľudia hľadajú (v marketingovej komunite známe aj ako "kľúčové slová"). Ak predávate napr. "umelecké potreby", logicky by mohli ľudia, ktorých chcete osloviť, googliť aj výrazy ako "kreatívne potreby", "potreby pre výtvarníkov" , "potreby pre umelcov", "farby na sklo" ...

Ak na titulnej stránke vítate svojich zákazníkov, bez použitia kľúčových slov, alebo uvádzate v názve, že "Predávame vázy, poháre, karafy, dózy, tácky..." robíte CHYBU!
Prečo? Pojmy ako vázy, poháre, ... sú všeobecné a nerelevantné, ťažko sa cez ne dostanete na popredné miesta v Google. Uvádzajte radšej dlhšie slovné "long-tailové" spojenia napr. "krištáľové vázy Bohemia".

 

Ako správne napísať, čo predávate?

Vypíšte si slovné spojenia:

  • Krištáľové vázy, krištáľové poháre, sklenené karafy, krištáľové dózy, sklenené tácky.
  • Krištáľové karafy, sady pohárov, whisky set, svadobné poháre.
  • Jubilejné poháre, vysoký smalt biely, smalt červený, krištáľové svietniky, stojany na servítky.
  • Firemné logo na skle, gravírovanie mena.

Nájdite vo vašom zozname kľúčových slov logiku, rozdeľte si ich do skupín, vyhoďte duplicity, zapojte viacslovné spojenia alebo frázy.

Kľúčové slovo + značka napr. Krištáľové vázy Bohemia
Kľúčové slovo + model napr. Sada pohárov na víno prestige S036
Kľúčové slovo + vlastnosť napr. Brúsené vázy z krištáľového olovnatého skla
Kľúčové slovo + spôsob využitia napr. Jutová taška na ľadové víno, Ručne robené poháre na šampanské
Kľúčové slovo + objem napr. Ručne robená karafa - 2 litre
Kľúčové slovo + počet kusov napr. Džbánový set zo skla, 7 ks
Kľúčové slovo + pre koho napr. Poháre na stužkovú slávnosť pre študentov
Kľúčové slovo + mesto napr. Poháre na stužkovú slávnosť Trenčín, Krištáľové vázy Trenčín
atď ...

Príklady sú šité na mieru pre krištáľové vázy, krištáľové poháre, sklenené karafy.
Váš e-shop alebo prezentačná stránka bude mať pravdepodobne úplne inú schému vlastností, napr. ak idete kupovať pneumatiky, hľadáte podľa parametrov šírka, profil, priemer pneumatiky, či sú letné alebo celoročné, na zimu... Nebojte sa ísť do hĺbky a pátrajte, podľa čoho vaši klienti hľadajú práve ten váš produkt alebo službu.

 

Príklad z praxe 1:

príklad ako vybrať správne kľúčové slováAk je vaša služba lokálna, pripisujte do kľúčových slov aj mesto. Je to veľmi dôležité!
Ak prevádzkujete pneuservis v Nitre, je nutné všade uvádzať pojmy ako "pneu nitra", "pneuservis nitra", "pneumatiky nitra", "vymena pneu nitra" a iné pojmy, ktoré môžu zadať vaši klienti do Google.
Ak ste masér z Košíc, uvádzajte napríklad pojmy: "masáže košice", "masáž košice", "bankovanie košice", "thajská masáž košice", "lymfomasáž košice", "športová masáž košice" a podobne.

 

Príklad z praxe 2:

príklad ako vybrať vhodné kľúčové slováVeľa klientov si myslí, že stačí vyplniť kľúčové slová cez "Vlastnosti stránok" a na titulnej stránke v texte napr. umiestnia iba prejav riaditeľa a všeobecný obsah - "Naša ponuka produktov je široká a bohatá, my sme ta správna firma! Sme mladá a dynamická firma." Toto je ale CHYBA – najdôležitejšia optimalizácia je – OPTIMALIZÁCIA OBSAHU, teda uvádzanie pojmov, ktoré vyhľadávajú návštevníci vo vyhľadávačoch aj v obsahu webstránok či internetových obchodov.

Ako môže takýto zoznam kľúčových slov vyzerať v praxi? Odporúčame prečítať celý článok od Mareka Prokopa. Detailne v ňom popisuje ako sa taká klasifikačná analýza kľúčových slov robí.

Určite si ho viete v jednoduchšej forme vytvoriť aj vy sami v tabuľkách excelu.

Zoznam kľúčových slov využijete aj:

  • pri vytváraní štruktúry menu a štruktúry stránok. Aj pokročilí eshopári si vedia podľa novej analýzy kľúčových slov upraviť pôvodnú štruktúru webu;
  • na optimalizovanie textov v obsahu stránok, titulky <title>, H1 a H2 nadpisov, pri popisoch v produktových textoch, aj do samotných názvov produktov. Odporúčame použiť aj pri popiskoch k obrázkom;
  • PPC – pri určovaní kľúčových slov v platených kampaniach v Sklik a Adwords;
  • Linkbuilding – pri stratégií budovania spätných odkazov. Linkbuilding musí byť realizovaný správne. T.j. link na Váš web by mal mať nastavené index, follow a kľúčové slová, resp. fráza by mali byť v tzv. anchor texte.

Existuje XY guru analyzátorov, blogerov, e-bookov a návodov, ako urobiť kvalitnú analýzu kľúčových slov. Každému vyhovuje iný postup. Hľadajte, testujte, analyzujte. Choďte do hĺbky, tam kde sa vašej konkurencii nechce.


Ak ste v časovej tiesni, využite rady odborníkov. Správne zvolené kľúčové slová a počiatočná investícia vás dokážu raketovo vystreliť pred vašu konkurenciu. Výhodu získate aj z dlhodobého hľadiska, SEO a kvalitná analýza kľúčových slov nie je platená reklama, ktorá má svoj začiatok a koniec.

Zdroje:
http://www.lukaspitra.cz/co-chtit-od-analyzy-klicovych-slov/
http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
https://moz.com/learn/seo/anchor-text