Nájdite kľúčové slová pre svoj web/e-shop

V prvom rade sa vžite do role vašich zákazníkov. Ako by ste podobný výraz hľadali vy? Využite symboly a slová, ktoré spresnia vaše výsledky vyhľadávania. Ďalšie tipy a triky priamo od Googlu alebo skúste Google našepkávač:

google našepkávač

Odporúčame tiež vyskúšať nasledujúce možnosti:

vyhľadávanie súvisiace s výrazom1. Vyhľadávania súvisiace s výrazom – inšpirujte sa výrazmi, ktoré vám ponúka sám Google – "potenciálne hľadané výrazy, ktoré môžete použiť a súvisia s výrazmi, ktoré zadávate a ktoré vyhľadávajú ostatní ľudia". Nachádzajú sa hneď na konci strany ako nápoveda:

  

2. AdWords – Plánovač kľúčových slov. Vo free verzii nie sú dáta úplne relevantné. Objemy vyhľadávania sú veľmi rozsiahle a Google vám ich upresní až pri platenej verzii, teda v prípade, že máte aktívne kampane.

plánovač kľúčových slov

3. Collabim – aj vo free verzii vám ponúkne kvalitný návrh kľúčových slov zadarmo:

návrh kľúčových slov collabim

4. Long-tailové kľúčové slová – alternatívne zdroje nápadov hľadajte v kwfinder.com alebo skúste keywordtool.io. Ak by ste však chceli poznať aj objem vyhľadávania, musíte mať platený účet.

5. Sledujte Fóra, Diskusie, Sociálne siete – aké slovné spojenia a jazyk používa vaša cieľová skupina v súvislosti s vašimi výrobkami a službami?

6. Analytics – Kľúčové slová z vyhľadávania, ktoré vám priniesli objednávku resp. splnili jeden z vašich cieľov. > Akvizícia > Zdroj/médium > Kľúčové slovo ako primárna dimenzia:kľúčové slová z vyhľadávania

 Ak chcete len slová čisto z organického vyhľadávania:

kľúčové slová z organického vyhľadávania

Poznámka:

Ak je vyhľadávanie zabezpečené protokolom SSL, kľúčové slovo bude mať hodnotu (not provided)

tipTIP: Nastavte si vhodný rozsah dátumov, aby ste čerpali informácie z čo najrelevantnejšieho zoznamu slov:

rozsah dátumov v analytics

V Google Analytics tiež viete zistiť, aké kľúčové slová vyhľadávajú zákazníci na vašom webe (funguje len v prípade, že máte vyhľadávanie na webe prístupné). Prihláste sa do Analytics účtu > Správanie > Vyhľadávanie na webe > Hľadané výrazy: 

hľadané výrazy na webe 

7. Search console – štatistiky návštevnosti z vyhľadávania vám pomôžu zistiť, na aké výrazy sa vaša stránka najviac zobrazuje a na ktoré z nich najviac ľudia klikajú.

search consoleštatistiky návštevnosti search console 

⇨ K tejto téme odporúčame návody:

Voľte správne kľúčové slová 

Zistite kvalitu kľúčového slova

Zdroje:
http://www.lukaspitra.cz/co-chtit-od-analyzy-klicovych-slov/
http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
https://moz.com/learn/seo/anchor-text