Zistite kvalitu kľúčového slova

tip ako rozpoznať kvalitu kľúčového slova

Myslite na niekoľko kľúčových faktorov:

1. Kto sú vaši budúci zákazníci a čo budú pravdepodobne hľadať?

  • Čo ich zaujíma? Čo vyhľadávajú online? Ako vyhľadajú informácie?
  • Aké problémy majú?
  • Aký jazyk používajú?
  • Kde inde nakupujú? (zistite vašu konkurenciu)

2. Objem vyhľadávania

Čím viac ľudí vyhľadáva kľúčové slovo, tým väčšie je publikum, na ktoré chcete zacieliť. Plánovač kľúčových slov vám vie ukázať približné mesačné trendy objemu vyhľadávania. 

trendy vyhľadávania

Všeobecné kľúčové slová majú prirodzene väčší počet vyhľadávaní, zároveň bude pre vás oveľa náročnejšie sa na ne zviditeľniť. Skôr takmer nemožné.

Naopak „Čím konkrétnější slovíčko lidé hledají, tím jasnější mají představu o tom, co je zajímá a tím kratší cesta pro ně bude mezi vstupní stránkou a nákupním košíkem." Lukáš Pítra 

kľúčové slováTIP: Neignorujte kľúčové slová s nízkym objemom vyhľadávania. Práve tie by mohli byť kľúčové, ak by spĺňali všetky vaše kritéria. Ak na ne totiž necieli nikto z vašej konkurencie, máte vyhrané. 

 

3. Vyhoďte ne-relevantné dopyty

Opýtajte sa sami seba:

  • Je kľúčové slovo relevantné pre obsah mojej webstránky?
  • Nájde zákazník to, čo hľadá na mojich stránkach, keď vyhľadáva pomocou týchto kľúčových slov?
  • Bude spokojný s tým, čo nájde?
  • Podarí sa mi z takýchto návštev získať objednávku (alebo splniť iný cieľ webu)?

Ak je odpoveď na všetky tieto otázky "Áno!", pokračujte ...

 

4. Konkurencia

Zistite, ako stoja vaše vybrané kľúčové slová oproti konkurencii. Či nie sú príliš konkurenčné a vy máte šancu preskočiť ju vo výsledkoch vyhľadávania. Zvážte, ako náročné bude uspieť v konkurenčnom prostredí na dané kľúčové slovo. Koľko úsilia tomu budete musieť venovať (čas, financie) a aký bude výsledok.

Viete použiť nástroje Adwords, Collabim alebo kw.finder.

AdWords

sledovanie konkurencie  v adwords

Collabim

sledovanie konkurencie collabim

*Ak kliknite na uvedenú pozíciu v Collabime - červený rámček, systém vás presmeruje na konkrétne výsledky vyhľadávania v Googli, kde presne uvidíte, kto z konkurencie, resp. aké stránky sa nachádzajú pred vami. A naopak uvidíte, koho sa vám podarilo predbehnúť.

Kwfinder.com

Ak je konkurencia príliš veľká a vy nie ste 10 rokov na internete, tak radšej skúste pohľadať iné kľúčové slová. Chcete predávať, nie? Na to nie je dôležité mať vysokú návštevnosť, ale vysokú mieru konverzie = zákazník u vás nájde presne to, čo potrebuje. Ak je to tak, zvyšujete šancu, že nebude hľadať ďalej.

kwfinder - ako náročné je uspieť na dané kľúčové slovo

⇨ K tejto téme odporúčame návody:

Voľte správne kľúčové slová

Nájdite kľúčové slová pre svoj web/e-shop 

 

Zdroje:
http://www.lukaspitra.cz/co-chtit-od-analyzy-klicovych-slov/
http://vyhledavace.info/clanky/246/klasifikacni-analyza-klicovych-slov
https://moz.com/learn/seo/anchor-text